Massimo Salotti – 24 Waves for Piano Solo – barganews.com v 3.0

Massimo Salotti – 24 Waves for Piano Solo

Quando scrissi “24 Waves for Piano Solo” volevo in qualche modo spostare l’attenzione sull’importanza artistica della tecnologia.
Il pubblico era a sua volta quell’anello debole che doveva congiungere il SIGNIFICATO al SIGNIFICANTE.

Ma c’è voluto un terribile virus per rinchiuderci in casa ed aprirci le strade dell’espressività di questo XXI secolo.

24 Waves for Piano Solo

Che la follia abbia inizio…

Publiée par Massimo Salotti sur Samedi 11 avril 2020

L’ascolto condiviso di APRILE 11 (ore 24:00) raggiunge finalmente, dopo 6 anni, la sua piena realizzazione.

Che ascoltatore/spettatore sarai?
Ognuno di voi potrà partecipare all’esecuzione della stessa opera musicale in vari modi:
1) Come ascoltatore inerme: collegandosi alla pagina Facebook di Massimo Salotti senza alcuna effettiva risposta “cerebrale”: nessun commento, nessun like, nessuna condivisione.
2) Come ascoltatore comune: collegandosi alla pagina Facebook di Massimo Salotti, mettendo una reazione attiva (👍🏻 o 😡 o 😭 o 👎🏿), ma alla condizione di condividere l’ascolto almeno con un utente.
3) Come esecutore attivo: mettendo un LIKE (👍🏻 o 😡 o 😭 o 👎🏿) ed indicando le polifonie da evidenziare (es.1+5, o 4+8+15).
Solo con la condivisione dell’ascolto si potrà peró ascoltare la propria creazione.
4) Come ascoltatore negato: uscendo dalla pagina, ma solo dopo aver condiviso sulla propria pagina una critica feroce allo stesso lavoro e lasciando un “LIKE NEGATIVO” (😡 o 😭 o 👎🏿)

😂 Che ascoltatore sarai?
🤔 Che esecuzione sarà?

La performance terminerà quando non ci saranno più spettatori.

TECHNOLOGY AS A TOOL FOR THE ARTISTIC INTERPRETATION OF THE WORK:
Salotti’s work is born from musical and sonorous matter and after collides violently with the cold and powerless aspect of technology. Critique, a wish or experimentation?
Can technology integrate itself into a work of art?
Can a work of art live and survive, today, without technological stratagems?

Salotti is inspired to pursue a form of sonorous experimentation, which designs, imprints and moves the emotional clock of the performer/listener. The twenty-four (XXIV) sound waves are the mirror of a deep introspective analysis as they explore the human soul in search of the profound “primordial” sound.

The composition is inspired by numerology and by the evoking of images, quotes, emotions, anxieties and fears. Dedicated to David Lynch, XXIV WAVES FOR PIANO SOLO also pays tribute to great composers like Verdi, Shostakovich, Beethoven, Chopin, to the great structures of musical composition and to the famous collections of etudes and divertissements, reinterpreting the formal rigor as the only point of contact between the performer/composer and the audience.

PERFORMANCE AS SONOROUS SPACE:
The composition texture is articulated in a 24-track timeline and develops into a compositional structure similar to true polychoral. The twenty-four voices can be performed in their ordinary succession (monophonic) or, by overlapping of the same music tracks, in their infinite vertical combinations (polyphonic).

The 24 bell-chimes of the Cathedral of Barga are hidden in each track thanks to a technical mathematic process, marking the passage of time with inexorable force. The ideal “annihilation” of the performer’s role as it is habitually preconceived finds full expression in the literal destruction of the musical score.

 
XXIV WAVES FOR PIANO SOLO with David Lynch at the Lucca Film Festival 2014 

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