The week-long annual GVS Solidarity week, now in its 22nd year, came to a fitting and colourful climax this morning with a parade led by the drummers and flag throwers of the Gallicano Sbandieratori who marched from the Fosso down to the site of the “Friendship Games” in Piazzale Matteotti in Barga Giardino. Along the way local schools joined the various participants from groups and voluntary associations around the province on the march with banners, flags and coloured balloons.
A message of friendship attached to some of the brightly coloured helium filled balloons was launched into the clear blue sky – who knows where it will end up?
Si è tenuta questa mattina la Giornata dell’Amicizia, uno dei momenti più attesi della Settima della Solidarietà, quest’anno giunta alla XXII edizione.
Di buon mattino, sul Fosso, i Giovani Sbandieratori di Gallicano, gli alunni della scuola primaria di Barga e i tanti ragazzi dei gruppi di volontariato che hanno raggiunto gli amici del GVS si sono dati appuntamento e si sono avviati in corteo verso il Giardino in un tripudio di colori e allegria.
Raggiunto Piazzale Matteotti i giochi hanno preso il via con gare di abilità e prove sportive partecipate da tutti i presenti che poi si sono goduti un bel pranzo insieme preparato dall’Istituto Alberghiero di Barga.
[nggallery id=1124]
httpv://www.youtube.com/watch?v=PZeNypzegI8