keane

Bargajazz – Raindogs in Concert

Decrease Font Size Increase Font Size Text Size Print This Page

rain dogs colognara  bargajazz 2009019The Raindogs finally got to play a concert this evening in Colognora as part of the BargaJazz turnaround series. The original concert back in August was cancelled after a horse riding accident by one of the residents of Colognora left her in a coma. Nobody in the small village felt that a concert of live music was suitable under the circumstances. Happily she is well on the way to recovery and was present at the rain dogs concert this evening. Click on the link at the bottom of this article for an interview with her father ( in Italian) where he describes precisely just what happened and the progress his daughter has since made.

Lunedì 7 Settembre a Colognora di Pescaglia RAINDOGS in concerto. – L’evento, inizialmente programmato per il 9 di agosto ma rimandato per cause di forza maggiore, fa parte di “Girando alla Tonda/Turn Around”,  la serie di concerti organizzata da BargaJazz in collaborazione con la Provincia, la Comunità Montana della Media Valle del Serchio e i comuni del territorio.

Una cornice veramente suggestiva nello spirito della manifestazione che vuole essere un vero e proprio viaggio musicale alla scoperta della Garfagnana e della Provincia di Lucca, un invito a scoprire i luoghi di particolare interesse naturalistico e storico culturale tramite l’abbinamento a un concerto di qualità.

Il gruppo RAINDOGS vede protagonisti alcuni giovani musicisti che si stanno facendo notare ai più alti livelli del jazz italiano.

Gabrio Baldacci alla chitarra, Mirco Rubegni  alla tromba, Simone Padovani alle percussioni, Mirco Capecchi al contrabbasso e Daniele Paoletti alla Batteria. Il progetto è un omaggio alla musica cubana che contamina le sonorità tipiche dei caraibi con il jazz più raffinato.

ls0lNbS16JY

Click on the link below for the interview.

raindogs_colognara_accident_7sept2009

Leave a Reply

Please Login to comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

  Subscribe  
Notify of