Inaugurazione - Rifugio Alpino Baita Pania - barganews

Inaugurazione – Rifugio Alpino Baita Pania

This saturday took place the opening of the Rifugio Baita Pania at Loc. Piglionico, Molazzana (LU)
The tape was cut by Andrea Talani, the Mayor of Molazzana, and Mario Puppa, Regional Councilor of Tuscany.

“The refuge, an opportunity for the area, offers various vacation options for tourists
So close to the landscapes of Garfagnana, among nature and the promise of a sunrise or a sea view from the peaks, it is a place to be experienced with all the senses, for a sporting vacation or a wellness experience. If you don’t need to rush, if you appreciate the essence of the refuge and the taste of genuine flavors.

Accommodation: 10 beds. Services: bar, refreshment area with kitchen and local products.
It can be reached with a 15-minute walk.

A place of natural hospitality, with warm and welcoming atmospheres, where a stop brings back the flavor of a slower, more convivial, and frugal time.

Nature stays can be enjoyed as opportunities for sports or wellness at Baita Pania. In fact, there’s no need to go far. Surrounded by the Apuan Alps Park, immersed in a lush and vibrant environment, it is the ideal place to stop and embrace a more sober and natural lifestyle, dedicated to oneself.

Baita Pania (1200 meters above sea level) consists of two separate buildings, one used for refreshment with 25 seats at the table, and the other for overnight stays with a living area for activities. The complex is equipped with electricity, heating with wood-burning stoves, and a bathroom with a shower. It has 10 beds. Located at the foot of the Panie, it can be reached with only a 10-minute walk.

At Baita Pania, eco-sustainable practices are promoted and encouraged. On the table, the serveware is biodegradable and the menus offer local recipes and dishes with short supply chain ingredients.

Info, contacts for the Refuge: Antonello 348.3898003

 

 
  

  

Questo sabato ha avuto luogo l’inaugurazione del Rifugio Baita Pania a Loc. Piglionico, Molazzana (LU).

Tanta gente per augurare buona fortuna ad Antonello Chiodo all’inaugurazione del suo nuovo rifugio in Apuane.

Il nastro è stato tagliato da Andrea Talani, Sindaco di Molazzana, e Mario Puppa, Consigliere Regionale della Toscana.

“Il rifugio, un’opportunità per il territorio, offre varie opzioni di vacanza per i turisti
Così vicino ai paesaggi della Garfagnana, tra la natura e la promessa di un’alba o di una vista sul mare dalle cime, è un luogo da vivere con tutti i sensi, per una vacanza sportiva o un’esperienza di benessere. Se non si ha bisogno di correre, se si apprezza l’essenza del rifugio e il gusto dei sapori genuini.

Alloggio: 10 posti letto. Servizi: bar, area di ristoro con cucina e prodotti locali.
Si raggiunge con una passeggiata di 15 minuti.

Un luogo di ospitalità naturale, con atmosfere calde e accoglienti, dove una sosta riporta il sapore di un tempo più lento, conviviale e frugale.

I soggiorni nella natura possono essere vissuti come opportunità di sport o benessere alla Baita Pania. Infatti, non c’è bisogno di andare lontano. Circondata dal Parco delle Alpi Apuane, immersa in un ambiente rigoglioso e vivace, è il luogo ideale dove fermarsi e adottare uno stile di vita più sobrio e naturale, dedicato a se stessi.

La Baita Pania (1200 metri sul livello del mare) è composta da due edifici distinti, uno adibito a ristoro con 25 posti a tavola, e l’altro per pernottamenti con zona giorno per le attività. Il complesso è dotato di elettricità, riscaldamento con termocamini a legna e bagno con doccia. Dispone di 10 posti letto. Situata ai piedi delle Panie, si raggiunge con solo 10 minuti di cammino.

Alla Baita Pania, sono promosse e incentivate pratiche eco-sostenibili. A tavola, il servizio è biodegradabile e i menù propongono ricette locali e piatti con ingredienti da filiera corta.

Info, contatti per il Rifugio: Antonello 348.3898003